Gran participació al taller d’hort de tardor de Cal Tino Garden

Gran participació al taller d’hort de tardor de Cal Tino Garden a Cabrera d’Anoia. El taller, conduït per Ester Casanovas amb la col·laboració de Compo, va oferir dues hores d’aprenentatge pràctic sobre el cultiu de temporada i la horticultura sostenible.

Cabrera d’Anoia va acollir dissabte 10 d’octubre una nova activitat de Cal Tino dedicada al món de l’horticultura. El taller d’hort de tardor va reunir nombroses persones interessades a aprendre, compartir experiències i descobrir com cuidar els cultius durant els mesos més frescos de l’any.

Al llarg de dues hores, les persones assistents van conèixer les necessitats dels cultius de temporada i van descobrir tècniques i recomanacions pràctiques per mantenir un hort saludable i productiu. La sessió va combinar explicacions, participació i resolució de dubtes, en un ambient proper i dinàmic.

Picaronablog apropa l’horticultura als participants

La sessió va anar a càrrec d’Ester Casanovas, coneguda com a @Picaronablog, divulgadora especialitzada en horticultura urbana i creadora del seu propi blog. Va conduir el taller amb un enfocament pràctic i accessible. La seva experiència va permetre als participants aprofundir en els aspectes més importants de l’hort de tardor i obtenir recursos útils per aplicar als seus propis cultius.

Durant l’activitat, els assistents van poder plantejar preguntes, compartir inquietuds i rebre recomanacions adaptades a diferents tipus d’espais, des d’un hort convencional fins a un petit cultiu domèstic. L’hort de tardor ofereix la possibilitat de continuar cultivant durant els mesos més freds, sempre tenint en compte el clima, les característiques del terreny i les necessitats específiques de cada varietat.

Col·laboració de Compo Jardineria i Hobby Saliplant

El taller també va comptar amb la col·laboració de Compo, a qui Cal Tino agraïm el suport continuat a iniciatives relacionades amb la jardineria, l’horticultura i la divulgació de coneixements sobre el cultiu de plantes.

Així mateix, Hobby Saliplant va fer possible la part pràctica de la sessió amb una aportació de planter de qualitat. La seva generositat va permetre als participants posar en pràctica els coneixements adquirits i apropar-se al cultiu de les hortalisses de temporada: enciams, escaroles, espinacs i bledes; pastanagues, raves i remolatxes; cols, col kale, bròquils i coliflors; alls, calçots i cebes; julivert, coriandre i altres aromàtiques.

La implicació de les empreses col·laboradores és essencial per impulsar activitats que connecten les persones amb la natura i fomenten l’interès per una horticultura més conscient i sostenible.

Una jornada per aprendre i cultivar de manera sostenible

Més enllà de plantar i collir, tenir un hort és una manera d’entendre els cicles de la natura, respectar els ritmes de cada estació i incorporar hàbits més sostenibles al dia a dia.

Amb aquest taller, Cal Tino continua treballant per apropar la jardineria i l’horticultura a tothom. Aquest tipus de propostes ofereixen un espai per aprendre, resoldre dubtes i compartir experiències amb altres persones interessades en el cultiu.

La bona acollida de la jornada reforça la voluntat de Cal Tino de continuar organitzant activitats pràctiques i participatives a Cabrera d’Anoia, amb l’objectiu de fer créixer l’interès pels horts, les plantes i la sostenibilitat.

Picaronablog: experiència i passió per l’hort urbà

Al capdavant del taller hi va haver Ester Casanovas, coneguda com a Picaronablog, divulgadora especialitzada en horticultura urbana i creadora de PicaronaBlog, un espai dedicat a compartir experiències, consells i recursos per aprendre a cultivar hortalisses a casa.

La seva trajectòria en el món de l’hort urbà va començar l’any 2005, cultivant hortalisses en testos i jardineres. Des d’aleshores, ha compartit els seus coneixements a través del blog, tallers, xerrades i publicacions, ajudant tant les persones que s’inicien en l’horticultura com les que volen continuar aprenent.

Durant el taller d’hort de tardor de Cal Tino, Ester Casanovas va apropar aquests coneixements als participants amb explicacions pràctiques, consells útils i respostes als dubtes plantejats, demostrant que cultivar un hort pot estar a l’abast de tothom, fins i tot en espais reduïts.

Des de Cal Tino li agraïm la proximitat, la dedicació i la generositat a l’hora de compartir la seva experiència, i haver contribuït a fer de la jornada una experiència enriquidora per a totes les persones assistents.

Continuem aprenent, plantant i compartint per fer créixer els nostres horts i una comunitat més sostenible. Més informació i activitats a Cal Tino Garden · Com arribar (C-15 km 32, Cabrera d’Anoia).

Desplaça cap amunt